Facebook Statistics
Značka Kvality

Odbor potravinárskeho priemyslu

Vývoj podielu predaja potravín vyrobených na Slovensku

11-02-2016

(Bratislava, 11. februára 2016) – V porovnaní s prvým polrokom 2015 nastal v podiele predaja potravín vyrobených na Slovensku mierny nárast. Monitoring sa robil na základe predaných výrobkov v 46 obchodných reťazcoch, ktorých podiel na predaji slovenských potravín je viac ako 10 miliónov EUR.

„V súčasnosti ide o najlepší prieskum, lebo hovorí o reálnom predaji a má najvyššiu výpovednú hodnotu. Vzhľadom na chaos v potravinárskej oblasti na európskom trhu je 62,5% veľmi dobrý výsledok. Je to tiež skvelá vizitka pre našich potravinárov a poľnohospodárov,“ povedal minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR, Ľubomír Jahnátek.

V rámci konkrétnych komodít dopadol najlepšie hydinársky priemysel s 86,4%. Za ním nasleduje výroba medu (85,8%) a cukrovarnícky priemysel (80,9%).

„Veľmi dobre obstáli konzumné zemiaky so 79,8%. Ide o najvyšší podiel danej komodity za celú dobu sledovania,“ dodáva minister Jahnátek. Ďalej je to mäsový priemysel (77,0%), pekársky a cukrársky priemysel (76,9%), liehovarnícky priemysel (76,7%), pivovarnícky priemysel (76,4%), cestovinársky priemysel (76,0%), mliekarenský priemysel (69,4%) a vinársky priemysel (66,6%). Trochu nižšie hodnoty sa vyskytli v prípade zeleniny mierneho pásma (39,8%) a ovocia mierneho pásma (31,7%). Najhorší podiel mal tukový priemysel (31,4%) a cukrovinkársky priemysel (21,4%).

Zo všetkých obchodných reťazcov mali najlepšie výsledky obchodné spoločnosti COOP JEDNOTA vo Vranove nad Topľou (73,3%), Michalovciach (73,2%) a Humennom (71,6%). Celkový priemer COOP JEDNOTA v rámci podielu predaja slovenských potravín je 68,2%.

Výsledok nad 60% dosiahlo 17 predajní, z čoho 16 patrí obchodnému reťazcu COOP JEDNOTA. Medzi nimi je aj GLOBUS vo Zvolene s podielom na úrovni 69,4%,“ dodáva minister Jahnátek. Z hľadiska zastúpenia slovenských potravín je na tom najhoršie LIDL (16,4%). Zo zahraničných obchodných reťazcov treba spomenúť Kaufland (54,0%), Tesco Stores SR (51,0%) a Billa (45,6%). 


Harmonogram ministra
AGROpodcast Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
Nahlasovanie zásob komodít
Kalkulačky
Farmársky manuál SPP 2023 - 2027
Značka kvality
Školský program
Agromapy
EFSA – Temporary FC logo_socials
Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020
Program rozvoja vidieka SR 2014 - 2022
Operačný program Rybné hospodárstvo 2014 - 2022
PRH 2021-2027
INTERREG V-A SK-CZ
Program cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko
Program cezhraničnej spolupráce na programe Interreg V-A Slovensko-Madarsko
Bestslovakfood