EÚ potvrdila, že zákon o hlasitosti reklamy je potrebný
V aktuálnej smernici Európskej únie je uvedené, že reklama by už nemala tak vyrušovať televíznych divákov a rieši nielen časové rozmedzenie vysielania reklamy, ale aj jej hlasitosť. Povinnosťou členských štáty EÚ je zapracovať ju do svojej legislatívy v horizonte dvoch rokov. Slovensko má v tomto prípade o problém menej.
V aktuálnych stanoviskách niektorých slovenských médií sa uvádza, že na túto smernicu sú pripravené, nemajú s ňou problém, pretože zákaz hlasnej reklamy už u nás predsa platí. V roku 2006 sa však spomínaná novela zákona zabraňujúca hlasnej reklame, ktorú iniciovala predkladala poslankyňa NR SR, dnes ministerka pôdohospodárstva Zdenka Kramplová, stala terčom kritiky a spochybňovania najmä kvôli významu novely a spôsobu merania hlasitosti. „Dnes je dôležitý efekt a dosah tejto novely zákona, nie šumy, ktoré jej schvaľovanie sprevádzali. Som rada, že parlament akceptoval podnety občanov i informácie z odborného prostredia iných členských štátov EÚ. Čas ukázal, že to bolo správne a potrebné rozhodnutie,“ dodala Kramplová.
Po schválení návrh novely NR SR bol v zbierke zákonov uverejnený právny predpis č. 13/2007 ako zákon, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 308/200 Z.z. o vysielaní a retransmisii a o zmene zákona č. 195/2000 Z.z. o telekomunikáciách v znení neskorších predpisov.