Slovenské potraviny ochutnajú v Berlíne stovky tisíc ľudí
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR (MPRV SR) pod vedením Gabriely Matečnej preťalo minulý rok dlhú 11-ročnú šnúru, počas ktorej nemalo Slovensko na tak prestížnom veľtrhu, ako je Internationale Grüne Woche, žiadne zastúpenie. Národný stánok Slovenska nechýba ani na aktuálnom 84. ročníku, ktorý očakáva 400-tisícovú návštevnosť. Národnú expozíciu zrealizovalo v rámci podpory exportnej politiky slovenských potravinárov MPRV SR.
- Slovensko má opäť zastúpenie na prestížnom medzinárodnom veľtrhu
- Národný stánok prezentuje slovenské potraviny a naše kultúrne bohatstvo
- MPRV SR podporuje exportné aktivity slovenských výrobcov potravín
„Medzinárodný veľtrh Grüne Woche je sviatkom potravinárov z celého sveta. O pozornosť 400-tisíc návštevníkov súperí v Berlíne viac ako 100-tisíc produktov. Vlani sme sa presvedčili, že vrátiť národný stánok Slovenska na tento veľtrh po dlhej 11-ročnej pauze malo zmysel. Tento rok prichádzame s prepracovanejšou národnou expozíciou, pod ktorou sa budú prezentovať štyria špičkoví slovenskí výrobcovia. Zelený týždeň je pre nich jedinečnou príležitosťou ukázať svoje kvality a nazbierať obchodné kontakty,“ uviedla vicepremiérka a ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Gabriela Matečná.
Národný stánok sa rozprestiera na ploche 126 m2. Okrem slovenských potravín prezentuje aj krásy Slovenska a naše kultúrne bohatstvo. Stánok zastrešuje renomovaných slovenských výrobcov - spoločnosť Banskobystrický pivovar, a.s., ktorý je ako jediný na Slovensku držiteľom ocenenia – zlatá Európska pivná hviezda, HO&PE FAMILY, s.r.o., ktorý vyrába a distribuuje mrazený, chladený a suchý tovar, spoločnosť MILSY, a.s., ktorá vyrába mliečne produkty (čerstvé mliečne výrobky, parené neúdené a údené syry, nátierky rôznych príchutí) a Minit Slovakia, s.r.o., ktorý produkuje mrazené pekárenské výrobky, zamestnáva 300 ľudí a spravuje 550 franchise predajní na Slovensku a v Česku.
„Slovensko exportuje do Nemecka výrazne menej agropotravinárskych výrobkov v porovnaní s objemom, ktorý sa k nám dováža z nemeckého trhu. Podľa zatiaľ dostupných štatistických údajov sme za január až október 2018 dosiahli s Nemeckom pasívne saldo agrárneho obchodu v hodnote 339 miliónov eur. Nemecký trh je napriek tomu pre našu krajinu zaujímavý. Je tu priestor na uplatnenie surovín, polotovarov a najmä výrobkov s vyššou pridanou hodnotu, ako sú syry, čokoláda, cukrovinky, sladový výťažok, pekárenské výrobky či nápoje. Prítomní slovenskí výrobcovia majú teda veľký potenciál osloviť svojím sortimentom,“ uviedol Milan Lapšanský, generálny riaditeľ sekcie potravinárstva a obchodu MPRV SR.
Svetový veľtrh poľnohospodárstva, potravinárstva a záhradníctva Internationale Grüne Woche sa koná od roku 1926. Podujatie je prístupné nielen pre odbornú, ale aj laickú verejnosť, pričom ročne priťahuje približne 400-tisíc návštevníkov. Na výstavnej ploche 115 000 m2 sústreďuje viac ako 1700 vystavovateľov – národné expozície, výrobcov, dodávateľov a obchodníkov z celého sveta. Veľtrh je nielen príležitosťou nadviazať medzinárodné kontakty, ale aj kulinárskym zážitkom sprostredkovaným cez ochutnávky národných a regionálnych špecialít.
Veľtrh pokrýva široké spektrum produktov od čerstvých potravín cez mliečne, mrazené, pekárenské, cukrárenské výrobky, nápoje, koreniny, bylinky či čaje. Súčasťou sú aj prehliadky chovov poľnohospodárskych zvierat, poľovníctva, rybárstva a prezentácia poľnohospodárskej, záhradnej a potravinárskej techniky.
Sprievodným podujatím je kongres Global Forum for Food and Agriculture (GFFA), na ktorom sa každoročne zúčastňujú ministri pôdohospodárstva z celého sveta. Veľtrh potrvá od 18. do 27. januára 2019.
Videá si môžete pozrieť tu:
- HO&PE Family: Pirohy ako od starej mamy
- MINIT: Originál z piecky
- URPINER: Šťuka medzi stredoeurópskymi pivovarmi
- MILSY: Originálne a tradičné mliečne výrobky
- Ministerka Matečná otvorila stánok slovenských potravinárov na veľtrhu Grüne Woche
- Ministerka G. Matečná diskutovala s A. Merkelovou a ďalšími ministrami
- G. Matečná: Spájanie farmárov do väčších celkov je vhodné pre nové digitálne technológie