Facebook Statistics
Značka Kvality

Ministerstvo v médiách

OPATRNEJŠÍ SPOTREBITELIA

06-03-2013

 (02.03.2013; Televízna stanica TA 3; Hlavné správy; 18.30; por. 2/15; MACKOVÁ Martina)

Jozef DÚBRAVSKÝ, moderátor:

Potravinové škandály nemajú v posledných mesiacoch konca. Sotva jeden začne odznievať a už sa objaví ďalší. Zisťovali sme preto, či sú spotrebitelia na Slovensku pri nakupovaní potravín obozretnejší.

Martina MACKOVÁ, redaktorka:

Zafarbené bravčové mäso, ktoré má vyzerať ako hovädzia sviečková, cestárska soľ v potravinách, vajcia z nelegálneho chovu a najnovšie zatajené konské mäso v mäsových výrobkoch. To je len krátky zoznam toho, čo sa v poslednom čase sype na hlavu spotrebiteľov. Príčina týchto káuz je podľa odborníka jasná.

Daniel POTURNAY, Potravinárska komora Slovenska:

Vo všeobecnosti stupňujúce sa prípady potravinových škandálov, sú dôsledkom honby za lacnými potravinami.

M. MACKOVÁ:

Sú ale tieto kauzy pre spotrebiteľov znamením, aby si pri nákupe potravín dávali väčší pozor?

Spotrebitelia:

Ja som vegetariánka. Takže ja väčšinou len zeleninu jem. Mäso minimálne.

Ja si dávam pozor.

V tých obchodoch človek už nevie, čo tam dávajú tie zľavy, no všeličo. Aj mám kamarátov, ktorí tam pracujú a upozornia ma. Už si dávam pozor, neverím tomu.

M. MACKOVÁ:

Minister pôdohospodárstva Ľubomír JAHNÁTEK často pripomína, že bezpečnejšie sú domáce výrobky. V obchodných reťazcoch sme preto zisťovali, či ich zákazníci pod vplyvom potravinových škandálov nakupujú viac.

Kaufland:

Žiadne signifikantné zmeny sme nezaznamenali. Slovenské výrobky sú však vo svojich sortimentoch všeobecne vždy preferovanejšie.

Coop Jednota:

Zákazník je opatrnejší pri výbere produktov. Častejšie sleduje zloženie výrobkov, ako aj krajinu pôvodu, respektíve krajinu výroby, odkiaľ produkt pochádza. Zákazník si pamätá potravinové škandály a väčšinou obchádza tovary z tých krajín, kde škandál vznikol.

Tesco:

Je pravdou, že zákazníci stále viac a viac sledujú krajinu pôvodu a viac si všímajú kvalitu výrobkov. Chceli by kupovať domáce a kvalitné výrobky. Nie je to však reakcia na aktuálne medializované informácie. Táto zmena spotrebiteľského správania je dlhodobý trend.

M. MACKOVÁ:

Parlament ešte minulý mesiac odobril návrh, aby boli pri vstupoch do obchodov plagáty s percentuálnym označením podielu domácich výrobkov, ktoré obchod ponúka. Týkať sa to má firiem s ročným obratom z predaja potravín nad desať miliónov eur. Viaceré reťazce ale už teraz tvrdia, že návrh nie je vykonateľný. Chýba vraj presná definícia slovenského výrobku.

 


Harmonogram ministra
AGROpodcast Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
Nahlasovanie zásob komodít
Kalkulačky
Farmársky manuál SPP 2023 - 2027
Značka kvality
Školský program
Agromapy
EFSA – Temporary FC logo_socials
Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020
Program rozvoja vidieka SR 2014 - 2022
Operačný program Rybné hospodárstvo 2014 - 2022
PRH 2021-2027
INTERREG V-A SK-CZ
Program cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko
Program cezhraničnej spolupráce na programe Interreg V-A Slovensko-Madarsko
Bestslovakfood