Facebook Statistics
Značka Kvality

Aktuality

Vývoj podielu predaja potravín vyrobených na Slovensku

09-02-2015

(Bratislava, 9. február 2015) – Predaj slovenských potravín na Slovensku stále rastie, pričom k poklesu nedošlo ani počas II. polroka 2014 a podiel ich predaja predstavuje v danom období 63,2 %. „Opatrenia zabrali, vďaka čomu nedošlo k poklesu. Slovenské výrobky sú pod 24-hodinovou potravinárskou kontrolou a aj preto si mnohí konzumenti uvedomili, že pokiaľ chcú mať istotu, tak musia nakupovať slovenské potraviny,“ tvrdí minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek. V porovnaní s rokom 2013 došlo podľa neho k výrazným zmenám, keďže podiel slovenských potravín na našich trhoch sa zvýšil o 8,7%. Najvyššie hodnoty dosiahla výroba medu (86,6%) v prípade ktorej došlo až k 15,6% nárastu, a tiež hydinársky priemysel (85,9%). Ďalej je to liehovarnícky priemysel (80,1%), cukrovarnícky priemysel (79,0%) a mäsový priemysel (78,3%). K poklesu  došlo pri predaji zeleniny mierneho pásma (30,6%), a to až o 11,8%. Oproti I. polroku 2014 sa v rámci podielu predaja zvýšili hodnoty konzumných zemiakov (66,2%) o 27,7% a ovocia mierneho pásma (47,6%) o 23,6%.

Podiel na obrate z predaja potravín vyrobených v Slovenskej republike mala zo všetkých obchodných sietí najvyšší COOP JEDNOTA vo Vranove nad Topľou (74,4%), v Michalovciach (73,7%) a v Prešove (73,5%). Daná obchodná sieť obsadila v rebríčku prvých 23 miest, ak nerátame obchodnú sieť GLOBUS vo Zvolene (66,1%) na 8. mieste, pričom všetky jej hodnoty dosahovali viac ako 60%. Na posledných šiestich miestach sa umiestnili obchodné siete CARREFOUR (53,5%), KAUFALND SR (53,8%), TESCO STORES (49,5%), TERNO GROUP (48,5%), BILLA (45,0%) a LIDL (17,0%). 

Najvyššie hodnoty podielu predaja slovenských potravín, a to až na úrovni 100% mala v prípade výroby medu obchodná sieť COOP JEDNOTA vo svojich 16-tich prevádzkach, ďalej tiež obchodné siete GVP, Ko.Ma.Co., KORUNA a LABAŠ. Najnižšie podiely mal GLOBUS (0,7%), LIDL (0,0%) a MAKOS (0,0%). Najväčší podiel predaja mäsových výrobkov dosiahla obchodná sieť DEKORT (97,6%) a COOP JEDNOTA v Prešove (94,8%) a Vranove nad Topľou (94,6%). Najnižšiu hodnotu mal, naopak, LIDL s 0,5%. V hydinárskom priemysle obsadil prvú priečku GLOBUS (99,7%) a poslednú COOP JEDNOTA v Žarnovici (67,2%). Čo sa týka podielu predaja mliekarenských výrobkov, najlepšiu pozíciu mal MILK-AGRO (93,5%) a najhoršiu LIDL (15,5%). Obchodná sieť GLOBUS dosiahla hodnotu 100% v rebríčku mlynského priemyslu a najnižší podiel mal opäť LIDL iba s 2,4%. Pekárske a cukrárske výrobky majú najvyšší podiel predaja v obchodnej sieti MAKOS (96,8%) a najnižší v LIDL (23,4%). V prípade predaja ovocia mierneho pásma je na tom najlepšie COOP JEDNOTA v Námestove, Žiline a vo Vranove nad Topľou, kde sa objavili hodnoty na úrovni 100%. Spomenutá obchodná sieť však v Dunajskej Strede (0%) a v Galante (6,1%) obsadila v rebríčku posledné priečky, podobne ako DEKORT (1,7%) a KOMFOS (0%). Podiel predaja zeleniny mierneho pásma bol najvyšší v Ko.Ma.Co. (74,8%) a najnižší v KOMFOS (4,5%) a MILK-AGRO (4,5%). Obchodná sieť COOP JEDNOTA mala 100% úroveň podielu predaja konzumných zemiakov v Martine a v Žiline, pričom s nulovou hodnotou sa na poslednom mieste ocitol KOMFOS. COOP JEDNOTA dopadla v Poprade najlepšie aj v rámci vinárskeho priemyslu s 78,9%.


Harmonogram ministra
AGROpodcast Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
Nahlasovanie zásob komodít
Kalkulačky
Farmársky manuál SPP 2023 - 2027
Značka kvality
Školský program
Agromapy
EFSA – Temporary FC logo_socials
Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020
Program rozvoja vidieka SR 2014 - 2022
Operačný program Rybné hospodárstvo 2014 - 2022
PRH 2021-2027
INTERREG V-A SK-CZ
Program cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko
Program cezhraničnej spolupráce na programe Interreg V-A Slovensko-Madarsko
Bestslovakfood