Facebook Statistics
Značka Kvality

Sťažnosti a petície - podávanie a postup

Sťažnosti a petície sa môžu podávať:

08-06-2016

 

  • poštou na adresu:

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky
Dobrovičova 12
812 66 Bratislava

  • osobne v podateľni MPRV SR na tej istej adrese v pracovných dňoch

v úradných hodinách, ktoré sú od 7.30 do 15.00 hod. (obedňajšia prestávka od 12.00 do 12.30 hod.)

Postup Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky pri vybavovaní sťažností

  1. Prešetrovanie a vybavovanie sťažností sa riadi zákonom č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení zákona č. 289/2012 Z.z.
  2. Sťažnosti možno podať aj ústne na sekcii kontroly a obchodného dozoru, odbore správneho konania pre obchodný dozor a vybavovania petícií a sťažností. Vecnú pôsobnosť sekcií a odborov určuje zverejnený organizačný poriadok a organizačná štruktúra.
  3. Sťažnosti vybavuje odbor správneho konania pre obchodný dozor a vybavovanie petícií a sťažností MPRV SR, ktorý sídli na Dobrovičovej 12, Bratislava.
  4. MPRV SR je povinné vybaviť sťažnosť, na ktorú je vecne príslušný do 60 pracovných dní od doručenia. Ak je sťažnosť náročná na prešetrenie, môže minister alebo ním splnomocnený zástupca lehotu určenú na vybavenie sťažnosti predĺžiť pred jej uplynutím o 30 pracovných dní. Lehota na vybavenie neplynie v dobe kedy plynú lehoty určené na poskytnutie spolupráce alebo súčinnosti.
  5. Ministerstvo je oprávnené v nevyhnutnom rozsahu vyzvať sťažovateľa na spoluprácu. V prípade, že sťažovateľ spoluprácu neposkytne alebo ju neposkytne v stanovenej lehote ministerstvo sťažnosť odloží.
  6. Ak ministerstvo pri prešetrovaní zistí, že k zisteniu skutočného stavu veci uvedenej v sťažnosti je potrebné poznať doklady, písomnosti, údaje alebo vyjadrenia orgánov verejnej správy (ministerstiev a nimi zriadených organizácií, obcí) môže požadovať súčinnosť na ich zabezpečení.
  7. Výsledok prešetrenia sťažnosti sa oznamuje sťažovateľovi písomne s odôvodnením, či je sťažnosť opodstatnená alebo neopodstatnená.
  8. Ak sťažovateľ opakuje sťažnosť v tej istej veci, ministerstvo prekontroluje či pôvodná sťažnosť bola vybavená správne a výsledok kontroly oznámi sťažovateľovi písomne.
  9. Sťažnosť proti vybaveniu sťažnosti a sťažnosť proti odloženiu sťažnosti vybavuje ministerstvo ako novú sťažnosť proti postupu pri vybavovaní sťažnosti alebo odložení sťažnosti.

Postup Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Slovenskej republiky pri vybavovaní petícií

  1. Prešetrovanie a vybavovanie petícií sa riadi zákonom č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov.
  2. Petíciu možno podať poštou alebo osobne v podateľni ministerstva (pozri podávanie sťažností).
  3. MPRV SR je povinné vybaviť petíciu, na ktorú je vecne príslušné do 30 pracovných dní od doručenia. Túto lehotu možno predĺžiť pred jej uplynutím o 30 pracovných dní.
  4. Výsledok vybavenia petície sa oznamuje písomne .
  5. V súlade s § 5 ods. 7 zákona č. 85/1990 Zb. o petičnom práve v znení neskorších predpisov výsledok vybavenia petície sa zverejní do desiatich pracovných dní od jej vybavenia na webovej stránkewww.mpsr.sk v časti INFOSERVIS. Za zverejnenie výsledku vybavenia petície je zodpovedný odbor správneho konania pre obchodný dozor a vybavovanie petícií a sťažností.

Harmonogram ministra
AGROpodcast Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR
Nahlasovanie zásob komodít
Kalkulačky
Farmársky manuál SPP 2023 - 2027
Značka kvality
Školský program
Agromapy
EFSA – Temporary FC logo_socials
Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020
Program rozvoja vidieka SR 2014 - 2022
Operačný program Rybné hospodárstvo 2014 - 2022
PRH 2021-2027
INTERREG V-A SK-CZ
Program cezhraničnej spolupráce Slovenská republika – Rakúsko
Program cezhraničnej spolupráce na programe Interreg V-A Slovensko-Madarsko
Bestslovakfood